6 Aralık 2016 Salı

Geri Dönüşüm / Yemek Masası Boyama


Özellikle Facebook'tan takip edenler eski eşyalara düşkünlüğümü ve çok ilginç bir çöpümüz olduğunu, sürekli harika eski eşyalar bulduğumu bilirler
Mahallece aramızda adı konmamış bir anlaşma var sanki.. Herkes biz dahil, kullanmadığı eşyasını konteynırların yanına bırakıyor ve kim görür beğenirse oradan alıyor.. Bugün bir poşet küçülen kıyafet bıraktık bizde mesela.. Akşam üstü okul için tekrar çıktığımızda poşet yoktu :) 

Evde koskoca bir koltuk takımı dahil bir sürü boyanacak eşya var yani.. Sadece çöpten değil başka yerlerden de topluyorum :) Çok sevdiğimden olsa gerek sürekli karşıma bayılanılası, işime yarayacak parçalar çıkıyor.. Kaçırdıklarım da cabası :(

Bu postumuza konu olan masa, eşimin ofisinde yemekhane masası olarak kullanılan masalardandı.. 

Şimdi değişime uğramış, boyanmış, cilalanmış haliyle çalışma masama merhaba deyin :)



***
Ayak kısmı metal, siyah ve paslıydı.. Üst kısmının boyasız halini fotoğraflamayı unutmuşum.. Ancak rengi tam parkelerimin rengindeydi..


Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz fiskos masam ise, evimizin tavan arasından çıkan parçalardan.. Orada keşfedilmeyi bekleyen ve eski ev sahibi tarafından "istediğinizi alabilirsiniz" iznimin olduğu bir sürü harika eski eşya var.. Henüz tam anlamıyla girebilmiş değilim içeriye yalnız :)

Fiskos masamı sadece bu haliyle göreceksiniz bu postta.. Hala bitmedi.. Çünkü ben daha önceden nalburdan aldığım bir fırça ile boyadım onu, ve fırça sert olduğu için fırça izi kalıyor.. Son katı ve verniğini hobi marketlerden bulabileceğiniz ipek kıllı fırça ile atacağım.. Onlar iz bırakmıyor...

Masamı rulo fırça ile boyadım.. Yine nalburdan almıştım..

Gelelim nasıl boyadığıma..

İlk olarak boyamı birebir oranında sulandırarak astar boya hazırladım.. 1 çay bardağı suya, 1 çay bardağı boya gibi.. Astar boya özellikle koyu renkten açık renge dönerken muhakkak yapılması gereken bir işlem.. 

Önce astarı attım.. 


Daha sonra hafif sulandırarak kıvam elde ettiğim boyamla diğer katları uyguladım.. Katlar arasında 2-3 saat kadar beklemek yeterli olurdu aslında ancak ben okula gidiş, gelişler, çocuklarla ilgilenme, ev işleri vs. derken günde bir kat atabildim neredeyse.. Epey uzun sürdü bitirmem..

Ayak kısmını yanılmıyorsam 6 kat boyadım.. Üst kısmını açık renk olduğu için daha az.. En son bir katta vernik attım..

Ve sonuç son derece mutluluk verici oldu :)


 Odamda çalışma masası ihtiyacım vardı ve bu eksikliğimi geri dönüşüm yoluyla az bir maliyetle karşılamış oldum..


Şimdi Modarana kargolarımı masamda hazırlıyor, postlarımı da yine burada yazıyorum.. Odamdaki diğer eşyalarla da çok uyumlu oldu.. 

Duvar içinde yine bir geri dönüşüm planım var dilerim vakit ayırabilirim ve hemen paylaşabilirim sizle..


Peki hangi boya ve verniği kullandım ? 

Boyam Rich Multisurface 2100 beyaz rengi.. 
Mucize boya olarak anlandırılıyor ve çok popüler bu ara.. Zira tekstilden, metale, fayanstan deriye pek çok yüzeyde zımpara gerektirmeksizin kullanılabiliyor..

Verniğim yine aynı markanın  su bazlı verniği.. 
Vernik konusunda genelde zamanla sararma yaptığı söylentisi var ben de bunu sorup danışarak aldım bu ürünü tavsiye ettiler ve asla sararma problemi yaşatmadığını söylediler.. Vernikte aynı boya gibi uygulanıyor.. 

Ben İstanbul Bakırköy'de bir hobi marketten aldım.. Fotoğrafta gördükleriniz küçük boyu.. Ancak birden fazla eşya boyayacaksanız büyük boyunu alın derim bu şekilde bereketsiz oluyor. Ben de öyle yapacağım.. 
Küçük boyu 7.5 TL , Büyük boyu 25 TL idi yanılmıyorsam..


Fırça olarak yukarıda belirttiğim gibi nalburdan aldığım fırçaları kullandım ancak memnun değilim.. Hobi marketten ipek kıllı fırça ve rulo fırça alacağım diğer eşyalarımı boyamak için.. 

Hoşçakalın :)

mutluhayatblog@gmail.com

2 yorum:

  1. çok güzel olmuş... yerine de tam denk gelmiş oraya özel kesip yaptırmışsınız gibi :)
    iyi günlerde kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler <3 Evet birebir uydu buraya.. Duvar için planımı da hayata geçirebilirsem çok daha güzel olacak.. Sevgiler <3

      Sil



Güzel yorumlarınız için teşekkürler <3

İzleyiciler