28 Ekim 2016 Cuma

Çamaşır Kurutma Makinesi Gerçekten Faydalı Mı ?


Gelen sorular üzerine blogumda "Temizlik Rutinim" bölümü oluşturmaya karar verdim.. Zaman zaman temizlikle ilgili konulara yer vereceğim.. Bu bölümün ilk yazısı çamaşır kurutma makinesi hakkında..

 Kurutma makinemi, çamaşır sepetini tamamıyle boşaltacağıma inat edip bir kaç makine çamaşır yıkadığım bir gün,  evin her yerini ıslak çamaşır doldurup, o gece nemden nefes alamaz halde uyandığımda almaya karar verdim.. Hatta bunu eşime söylemek için sabahı dahi bekleyememiş gece yarısı söyleyip, olur cevabı almadan rahat edememiştim..


2. çocuğumunda doğmasıyla çamaşır yükü arttığı için o dönem ki küçük evimde böylesine büyük bir sorundu benim için çamaşır kurutmak..

Çok beklemeden makinemi aldım ve yaklaşık 5 yıldır memnuniyetle kullanıyorum..

Kurutma makineleri hakkında olumsuz çok fazla söylenti olduğunun farkındayım.. Lakin bir kaç noktaya dikkat ederek en vazgeçilmez eşyalarınızdan biri haline getirebilirsiniz.. Şu an bizim, özellikle alerjik bünyeye sahip ben ve oğlum için öyle..

Nedir bu noktalar ? 

Örneğin ilk olarak fiyatı alırken size diğerlerinden yüksek gelse de mutlaka A++ bir model tercih edin.. Bir kaç ayda diğer makinelerle arasındaki fiyat farkını, elektrik faturanıza çok yük bindirmemesiyle kapatacaktır..
Diğer sınıf makineleri tercih ederseniz sürekli yüklü elektrik faturalarıyla boğuşmak zorunda kalabilirsiniz..

Kullanım esnasında makineyi çok fazla doldurmayın.. Yoksa çamaşırlar kırışık çıkacaktır.. 1 makine yıkama / 1 makine kurutma şeklinde yaparsanız çamaşırlar kırışık çıkmayacağı gibi ütülenmiş gibi çıkacaktır pek çok parçayı ütülemeden kaldırabilirsiniz.. İlk aklıma gelen, ben yastık yüzü ütülemiyorum kurutma makinemden sonra.. 
Ütülenecek çamaşırlarda da süreyi yarı yarıya azalttığı aşikar.. Sadece bir kez üstünden geçmek yeterli oluyor..

Örneğin 2 makine yıkanmış çamaşırı tek seferde kurutmaya kalkarsanız süre bakımından bir faydası olmayacağı gibi inanılmaz kırışık ( akordiyon gibi ) çamaşırlarla karşılaşabilirsiniz..

Benim için en önemli özelliklerinden biri çamaşırların üzerindeki pamukçukları toplaması.. Bunu yıpratıyor olarak algılayanlar var lakin ben böyle bir sorunla karşılaşmadım yine başta bahsettiğim dikkat edilecek noktalardan biri de bu konu..

Kızımın pullu, simli baskılı üstlerini, çok narin ve yünlü kıyafetleri, tül/perde gibi tekstilleri kurutmaya atmıyorum.. Bunları yıpratır.. Onun dışında diğer çamaşırlar yumuşacık sorunsuz çıkıyor..

En sık kullandığım özelliklerinden birisi "Havalandırma"
Oğlumun alerjisi dolayısıyla mümkün olduğunca tesktil ürünlerinden, toz tutabilecek şeylerden uzak kalmalı.. Eğer tam anlamıyla kurallara uysak bomboş bir odada yatması gerek.. Lakin aldığım önlemlerle bu sorunu ortadan kaldırdım.. 

Yorgan yüzü kullanmıyoruz. Silikon bir yorganı var ve her temizlikte kurutma makinesinin bahsettiğim havalandırma programında yorganını havalandırıyorum.. 10 dakika süren bu programı oğlumun yorganı için 2 kez çalıştırıyorum ve çok toz çıkıyor her seferinde..
Aynı işlemi kendi yorganım, minderler, yastıklar ve bir kaç tane bıraktığım peluş oyuncaklar içinde uyguluyorum.. Tozdan arınmış ve derinlemesine temizlenmiş oluyoruz..

Diğer programlara hiç girmiyorum.. Sürekli kullandıklarım "Dolap Kuruluğu / 1600 Devir" ve "Havalandırma".. 
Dolap kuruluğu bahsettiğim devirde 2 saat kadar sürüyor.. Ancak bir şekilde kurumayan çamaşır varsa kendi kendine ilave dakikalar ekleyerek tüm çamaşırları direk katlayıp dolaba kaldıracak şekle getiriyor..

Teknik detaylara gelirsek makinemin modeli :  Arçelik 3885 KT 8 kg kapasiteli,  A++ Enerji Sınıfı

Her kullanımdan sonra ön kısmındaki filtreyi temizliyorsunuz.. Ki bu bir kaç saniyelik bir işlem..
Alt kısmında bir başka filtresi daha var onu bir kaç kurutmada bir değiştiriyorsunuz.. Makinede yıkanabilen yassı bir sünger bahsettiğim filtre..

Herhangi bir tesisata ihtiyaç yok.. Priz olan istediğiniz yerde mesela yeriniz yoksa yatak odanızda bile kullanabilirsiniz.. Suyu bir hazneye topluyor bir kaç kurutmada ancak doluyor.. Dolduğunda uyarı veriyor ve kolayca hazneyi çıkarıp boşaltıyorsunuz..

Özel bir aparat sayesinde çamaşır makinesinin üstüne de takılabiliyormuş.. 

Bir sonraki yazıda çamaşır / ütü düzenim konusunu yazmayı planlıyorum.

Hoşçakalın <3

mutluhayatblog@gmail.com


10 yorum:

  1. Allerjik cocuklarim var benimde cok olmamakla beraber hafif bir yuksek.yaz kis oksuruklerimiz oluyo oksurmeselerde bir bogaz temizleme cabasi ses kısikligi filan.detayli test yaptirmak istiyorum ilkay hanimcim hangi poliklinige goturmem gerekiyor .birde slikon yorgan nasilbisey. Yogun oksuruk nobetlerimiz yok sukur.elimden geldigincede dikkat ediyorum toza filan.nevresimleri 2 gune degistriyorum odalarini havalandiriyorum.baska puf noktaniz varmi allerjik hastalik icin .iyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun <3 Bu konuda da bir yazı hazırlayacağım ama kısaca bahsetmem gerekirse temizlik robotum var benim bizim ürünümüz.. Halısını ve yatağını onunla süpürüyorum mite veya benzeri her şeyi temizliyor.. Kışın odasında petek yakmıyorum inanılmaz kötü geliyo onu farkettik.. Soğukta tamamen öksürüksüz geçiriyor kışı.. Yatağı sünger.. yastığı silikon ve alezi var.. halısının altı muşamba tarzı sıklıkla siliyorum.. Peluş oyuncak vs. tutmuyorum evde..
      Perdelerini süpürüyorum yne temizlik robotuyla..
      Silikon yorgan nasıl tarif ederim bilemedim.. Hani yün falan değil her yerde satılan hafif beyaz yorganlar.. English Home'dan almıştım ben

      Sil
  2. Samsunda yaşiyorum yaz kış yağmur yağan bir bölgedir camasir benim için felâket bir olay bende çok istiyorum ama kocami bir kandiramadim gitti laz erkekleri inatçı oluyor malum :) umarım bende senin kavuştuğun rahatlığa bir gün kavusurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gönlüne göre olur kavuşursun tez zamanda :)

      Sil
  3. Çamaşır kurutma heleki kışın heleki üst üste bi kaç makina tikayinca işkenceye benim için en çok istediğim şeylerden biri oluyor tamda şu mevsimlerde.. iki küçük sipam var ve ne kadar uyarsamda anlatsam da asla üzeri lerine dikkat etmiyorlar birde küçük tivaletlerini hep son saniyeye bıraktıkları için hep bi alta kaçırma olayı ki hafta da kaç makine çamaşır yikadigimj saymıyorum bile .. tabi birde ütü olayı var ki daha dün akşam koca bir sepet ütü le dim .. evlendiğim den beri ömrümün yarısı çamaşır yıka Katla ütüle yerleştir olarak tükendi resmen .. benim sevdiceği ikna etsem ne güzel olur da asla almaz daha yeni dondurucu almisken 😔😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki dondurucu almak zorunda kalacak kadar hamaratsın demek ki ama :) Mesela benim hiç dondurucuya ihtiyacım olmuyor :))
      Çocuk olunca malesef çamaşır sepeti hiç boş kalmıyor.. Bizde de Rana biraz pasaklı :) Hemen üzerini kirletir..

      Sil
  4. Son günlerde iyice kafaya taktım bende alacağım. Bu yazın benim için öyle iyi oldu ki,bu modeli bir araştırayım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalanmana çok sevindim :) Şimdiden güle güle kullan <3

      Sil
  5. Ablacim yazin yine cok guzel akici olmus okumaya doyamiyorum her zamanki gibi �� bende yeni evlendm lg 9kilo yika 6 kilo kurut camasir mak. Aldim ama kurutmaya cekiniyorum kucultuyor dedikleri icin bu konuda ne dusunuyosun ablacim bide evine cocuklarina cok ilgilisin masAllah bayiliyorm sana insAllah bnde senin gibi bi anne olurum. Opuyorum cok ablacimmm ������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözlerin için çok teşekkürler :) Estağfurullah güzel bakışına sağlık <3 eminim çok iyi bir anne olacaksın..
      Kurutma konusunda yazdığım noktalara dikkat edersen hiç bir şey olmaz ama dilersen önce bir kaç parça fazla önemsemediğin kıyafetleri kurutarak başlayabilirsin.

      Sil



Güzel yorumlarınız için teşekkürler <3

İzleyiciler