25 Ekim 2016 Salı

Hayatı Kolaylaştırmak Adına Pratik Çözümlerim

 Kocaman ve temizlemekle başedilmeyen bir ev, boşalttığım gün tekrar dolan çamaşır sepeti, evdeki iki toz alerjili bünye, günde 3 kere okula gitmeler, beslenmeler, yemek, blog, ütü, çocuklarla ilgilenme vs. derken çığlık atma noktasına geliyorum zaman zaman :)

Bazen durup şöyle bir etrafıma bakıyorum ve gördüğüm her bir parçanın, her temizlik sırasında benim elimden geçtiğini düşününce dehşete düşüyorum..

Çoğunlukla çok fazla şey düşünmem ve planlamam gerekiyor.. Dolayısıyla artık tek bir şeye odaklıyım : Kolaylaştır !

İşlerim için pratik çözümler oluşturmaya çalışıyorum ve bunları bu başlık altında toplayıp zaman zaman paylaşmak istiyorum burada.. 


İlki, kızımın anaokulu giyimi konusunda..

İlk hafta her gün ne giydireyim konusunda hayli stres yaşadım.. Sabah erken saatte, üstelik çocukların ikisini de hazırlayıp iki ayrı yöndeki okullarına yetiştirmek problem oldu.. Her sabah dolap önünde bunu giyelim hayır giymeyelim çekişmesi yaşadık kızımla..

Sonrasında ilk boş vaktimde dolabını okul giyimine göre düzenledim. Okulda eşofman tarzı düğmesiz altlar kullanıyoruz.. Üstlerde de lekelenme ihtimalini göze aldığım kıyafetleri okul kıyafeti olarak belirledim.. Zira faaliyet önlüğü kullansa da benim kızım üzerini lekeleme konusunda çok becerikli :)

Diğer kıyafetlerini dolabın alt rafına yerleştirdim.. 

Dolabın orta kısmına uzun zamandır kullanmadığım, çok önceden kendi dolabım için aldığım bu katlı organizeri astım.

Haftalık giyeceklerini de pazar gününden çorabına, tokasına kadar ayarlayıp bu organizerin katlarına ayırıyorum.. En fazla 5 dakikamı alıyor.

Kızımla da bu konuda sakince konuştum her gün bu raflardan alacağım elbiseleri giymesi gerektiğini, okulda her istediğini giyemeyeceğini, okul dışında her zaman olduğu gibi istediğini seçebileceğini  anlattım.. Bir şeyleri konuşup açıklayınca zorluk çıkarmıyor.. 

Artık ben bi saniyede kıyafetlerini dolabından alıp o daha uyurken giydiriyorum bir kaç dakikada hazır oluyoruz..


Basit gibi görünse de bu çözümleme sabahları yaşadığımız çekişmeleri, fazladan vakit kaybını ve  stresi ortadan kaldırdı..

Yeni çözümlerde görüşmek dileğiyle hoşakalın <3

mutluhayatblog@gmail.com


10 yorum:

  1. Bende akşamdan ayarliyorum bazen ama erkek çocuğu pratik oluyor cimcimelere gore 😊 birde eğer o gün üstünü kirletmemisse ertesi gün yine aynı kıyafeti giydiriyorum bazen ki genelde kirli olur.bu arada bende bugün yavaş yavaş evi ayiklamaya basladim çekmece icelerinden ivir zivirlarla başladım kimisi çöpe kimisi kullanabilcegini düşündüğüm kisilere vermek üzere ayırdım.hele vi cekyat altı var ki aman allahım asıl isim orda şunu yaparım bunu yaparım diye diye bir sürü dönüşüm malzemesi var orayı ayiklayinca mutluluğu yakalarim kesin. Yarım bıraktığım bir sürü şey var ve çok canımı sıkıyor onları yapmamış olmak buda stres yapıyor haliyle .. bende hayatımi kolaylastiricam bu sıra .. en yakın zamanda da bi psikoloğa gidicem ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet oğlumda ben de daha kolay hallediyordum her şeyi.. Tabii tek çocuk ve küçük bir ev vardı o zamanlar :)
      Gerçekten insanın ruhuna ağırlık yapıyor evdeki fazlalıklar başlamakla iyi yapmışsın.. İlerledikçe hafiflediğini hissedeceksin.. Resmen eşyalara hizmet ediyoruz.. Kolaylıklar diliyorum her şey için <3

      Sil
  2. Bazen sen anlatırken ben yoruluyorum İlkay ama ana okulu zamanında bende öyle yapıyordum kıyafet meselesini erkek olduğu halde ve dolap içi modül iyi fikir denicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen ben de daha anlatırken yoruluyorum :) Anne olarak her şekilde işimiz zor ama bir o kadar keyifli.. Fikri deneyecek olmana sevindim :) Sevgiler <3

      Sil
  3. Yaaa bir gun bi postta bi yazida yaa yazdim sana yada kendi kendime soyledim hatirlamiyorum Emin le ilgili dert yanmistin ufaktan bende Rana okula baslasin o zaman gorursun demistim ama masalllahhhhh kisa surede bu isinde altindan kalkmissin akilli pratik kadinin hali baska tebrik ederim seni ama ne icin biliyormusun senin o bes dakika dedigin bes gunluk kiyafet hazirlama isi varya cogu insan icin usenip yapilmayacak birsey aslinda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet senin gibi bir çok kişi demişti hihi arada anıyorum zaten dedikleri kadar varmış diye :) Teşekkür ederim iltifatların için :) Kocamaann öperim <3

      Sil
  4. Benim kızım da kıyafet beğenmiyor geçen yıl daha rahat kıyafetler giydiriyordum baktım ki mutsuz oluyor güzel giyinmek istiyor nasılsa ilkokulda tek tip giyinecekler diye bu yıl kendi zevki olsun diyorum tabi ki önceden belirlediğim bir iki kıyafet arasında seçim yapıyoruz.
    Bizim evin de çamaşırı bitmiyor her gün belki gün aşırı makine çalışır yıka as kurusun katla(katlamak ve ütü kabusım zaten. İlla ki muntazam olmalı dolap içinde bu yüzden bayağı vakit harcıyorum katlarken) artık stres yapıyorum kendime. Siz çamaşır yıkama düzenini nasıl sağlıyorsunuz. Kurutma makinesi gerçekten kolaylık mı? Püf noktalar veya tavsiyelerinizi öğrenmek isterim. Bu konuda bir post hazırlarsanız sevinirim. Sevgilerimle 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır not alıyorum bu konuda da bir yazı hazırlayalım.. Kurutma makinesi gerçekten kolaylık.. Asmak kurumasını beklemek başlı başına sıkıntı ki zaten ben bir gün evde her yer ıslak çamaşır olunca dellenip kurutma makinesi almaya karar vermiştim :) Daha ayrıntılı yazarım ilk fırsatta.. Sevgiler benden de <3

      Sil
  5. Yenilenmek size yaramış yorumlara cevap verme stiliniz bile değişmiş yeni blog sizi daha da mutlu eder inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de farkettim :) Gerçekten iyi geldi bu değişiklik diğer tüm değişiklikler gibi :)

      Sil



Güzel yorumlarınız için teşekkürler <3

İzleyiciler