2 Aralık 2016 Cuma

Burun Estetik Ameliyatım / Op. Dr. Volkan Kahya

Bu yazımda sizlere burun estetik ameliyatımdan detaylıca bahsedecek, ve kafanızdaki soru işaretlerini gidermenize yardımcı olmaya çalışacağım..

Yaklaşık 1.5 yıldır gündemimde burun estetiği yaptırma düşüncesi vardı.. Biraz korku, biraz yazı rahat geçirmek, gezebilmek ve benim için en önemlisi güneş gözlüğüme doyabilmek için ameliyatı erteledikçe erteledim kasım sonunu buldu ameliyat olmam..

***

Neden burun ameliyatı oldum ?

Benim burun kemiğimde kırık vardı şekliyle ilgili zaman zaman söylensem de estetik olma planım yoktu aslında.. Ancak zamanla burnum şekil değiştirdi.. Eskiden yandan bakınca rahatsız edici sayılabilecek eğri bi yapısı vardı.. Ancak zamanla yandan bakınca düz görünmeye, fakat önden oldukça eğrilmeye başladı.. 
Kimse burnumun yamukluğunu farketmiyordu ilk bakışta ancak yüz ifadem değişti.. Gözlük burnumun bir tarafına iz yapıyordu mesela eğrilik yüzünden..
Hafif nefes alma problemleri de yaşıyor olsam da asıl takıntı yaptığım önden gitgide eğrilmesiydi itiraf ediyorum..

Toparlarsak, burnumdaki kırık kemiği düzelttirdim bu esnada da hafif küçük ve hafif kavisli bir görüntü rica ettim doktorumdan..

Burnumun öncesi / sonrası fotoğraflarını burayı tıklayarak doktorumun ınstagram sayfasında görebilirsiniz.. 


***

Doktor Seçme / İlk Muayene Aşaması

Ameliyat düşüncem netleşince doktor araştırma aşamasına geldim.. Herhangi birinden tavsiye almadım.. Google ve ınstagramdan yardım aldım bu konuda.. 
Toplamda 7-8 adet doktoru yakın markaja aldım ve doktorun adını duyurmasıyla alakalı olarak fiyatların katlandığını gördüm.. Bir kaçını uçuk rakamlar dolayısıyla eledim.. 
3 doktoru uzun süre takip ettim ınstagram hesaplarından ve sonunda doktorum Volkan Kahya'da karar kıldım. Hemen ınstagram üzerinden iletişime geçtim.. Kısa sürede yanıt geldi ve benden burnumun önden ve yandan fotoğraflarını istedi Volkan Bey.. 
Gönderdim ve ilk görüşmeyi ınstagramda mesaj üzerinden yaptık böylece.. Ortalama bir fiyat aldım benim için uygundu ve randevu almak üzere asistanı Merve Hanım'la iletişime geçtik. Eşim Merve Hanım'la muayene tarihi ayarladı ve geçtiğimiz yaz başında yüz yüze muayene oldum..

 Ne istediğimden bahsettim muayene sırasında Volkan Bey bana burun yapım hakkında bilgi verdi.. Eğriliğin düzeltilebileceğini ve bu esnada istediğim küçük estetik dokunuşlarında yapılabileceğini öğrenince kararım netleşti.. 
Yazın ameliyat olmak istemediğim için ilerleyen bir tarih rica ettim ve Volkan Bey ameliyat olmak istediğim tarihten 2 hafta önce tekrar iletişime geçmemin yeterli olacağını söyledi..

***

Doktorum Hakkında Görüşlerim ve İletişim Bilgileri





Geldiğimiz aşamada doktorumdan çok memnunum gerek yaptığı işler olsun, gerek iletişimi güler yüzlü, esprili kişiliği ve açıkca bilgi vermesi olsun son derece içime sindi.. Gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum..

Instagram DM veya Whatsapp üzerinden direk iletişime geçebilir, bilgi alabilirsiniz.. Bizzat kendi cevap veriyor.

Op.Dr. Volkan Kahya Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Ve Baş Boyun Cerrahı

Instagram : instagram.com/drvolkan_kahya

Whatsapp : 0 532 760 46 18  

Web Sitesi : www.volkankahya.com

Burun estetiğimi yapacak doktorun estetik cerrah olmasından ziyade KBB uzmanı olması aradığım kriterlerden biriydi ve Volkan Bey bu özelliğiyle de beklentimi karşılıyordu.. Onu seçme sebeplerimden önemli bir tanesi buydu..

***

Ameliyat Tarihinin Belirlenmesi, Ücretle ilgili Bilgiler ve Ameliyat Öncesinde Yapılması Gerekenler

Yazı rahat rahat gezerek geçirdim.. Bütçemle ilgili ayarlamaları da hallettikten sonra ameliyat zamanının geldiğine karar verdim.. 
Yazın ameliyat olursanız güneşe çıkmamanız gibi bir durum söz konusu.. Ameliyat ücretinizi ise hemen ameliyat öncesi nakit olarak yapıyorsunuz.. Kredi kartı ve özel bir ameliyat olacağı için herhangi bir anlaşmalı kurum /SSK vs. geçerli değil.. 

Ameliyat ücretinize, ameliyat öncesi kan tetkikleri, ameliyat sonrası kontroller ve hastanede 1 gece yatış ücretiniz de dahil.. 

Söyledikleri gibi 2 hafta sonrasına randevumu aldım..

Ameliyat tarihim belirlendikten sonra doktorumun asistanı Merve Hanım bana bu aşamadan sonra yapmam gerekenleri anlatan detaylı bir mail gönderdi..

Ameliyatımdan 3 gün önce kan tetkiklerim ve anestezi doktoru ile görüşmek üzere Biruni Üniversite Hastanesi'ne gittim.. Ameliyatım da bu hastanede oldu.. Doktorumun ayrı bir muayenehanesi var.. 

Anestezi doktoruna doğru bilgileri vermeniz çok önemli.. Sürekli kullandığınız ilaçlar, geçirdiğiniz ameliyatlar vs. her şeyi eksiksiz bildirmeniz gerekiyor..
Ben antidepresan ve alerji ilacı kullandığımdan, genel anestezi altında 2 sezeryan doğum geçirdiğimden vs. her şeyden bahsettim.. İlaçlarımı ameliyat öncesi ne zaman içeceğimi kararlaştırıp kan vermek üzere yanından ayrıldım doktorun.. 
Kan verip, ameliyatla ilgili bilgilendirme forumunu okuyup, olabilecek riskleri kabul ettiğimi bildiren onayı da verdikten sonra o gün için işim bitti ve ameliyat tarihini beklemeye koyuldum.. 

Kan sonuçlarımın ameliyat günü doktorumun elinde olacağı söylendi herhangi bir sonuç beklemedim..

***

Ameliyat Günü

Ameliyatım sabah saat 10'da olacaktı.. Gece 00:00'dan yani 12'den sonra bir şey yememem/içmemem gerektiği söylenmişti.. Öyle yaptım..

Ameliyat saatinden 1.5 saat önce hastanede olduk.. En yakın arkadaşım Yeşim yanımdaydı.. Hasta yatış işlemlerini yaptırıp odamıza çıktık birlikte.. Eşim bu esnada o gün sınavı olan oğlumu okula bırakıyordu.. Kızım benimleydi.. 

Odam gayet temiz ve güzeldi.. Hastaneyle ilgili bir eleştiride bulunacak olursam akşam yemeğimizi getirmeyi unuttular.. Ve bir kaç kez istememize rağmen gelmek bilmedi.. Neyse ki sorumlu hemşire yardımcı oldu ve duruma el koydu.. Hatta bu durum için tutanak tarzı bir şey hazırladı yönetime sunulmak üzere.. 


İlk girdiğimizde arkadaşımın yatabilmesi için bir yer yoktu sonradan açılabilir kanape getirdiler..



Biraz fotoğraf çekip yerleştikten sonra, doktorumun asistanı geldi önce.. Burnumun fotoğraflarını çekti.. Sonrasında doktorum geldi ve bu fotoğraflar üzerinden tekrar görüştük ameliyat hakkında 

Torunum Fatma'da yatağın üzerinde gördüğünüz gibi hiç yalnız bırakmadı beni :)


Biz görüşmeyi bitirdikten sonra eşim geldi.. Ödemeyi yaptı.. 
Hemşirem geldi beni ameliyata hazırladı.. Ki çok tatlı bir kızdı.. İpek kirpik yaptırmış kirpiklerine bayıldık arkadaşımla ve yaptırdığı yeri öğrendik biz de yaptıracağız :)

***

Ameliyat Anı ve Sonrası

Ameliyathane kapısında bana kolumdan ilaç verdiler.. Normalde ameliyat korkum olmasına rağmen o an korku hissetmedim.. Herkesin güler yüzlü olması ve rahatlatıcı tavırları iyi geldi.. Ameliyathaneden içeri girerken hafif hafif başım dönmeye başlamıştı.. Güzel bir müzik çalıyordu duvar renkleri hoş bir maviydi.. Ortam güzelmiş dedim güldük :) 
Son sözlerim " galiba ben gidiyorum kolay gelsin size :)" oldu güldük yine ve sonrası yok bende.. O cümleyi de tamamlayabildim mi bilmiyorum :) 

Gözümü açtığımda odamdaydım arkadaşım yanımdaydı.. Eşim okula gitmiş ayılmama yetişemedi.. Sonradan geldi oğlumu da gördüm elimi tuttu.. Hiç acı ve ağrı hissetmiyordum.. Sırt üstü yatmam ve kesinlikle sağa ve sola yatmamam gerektiği söylendi.. Epey bir saat gözüme buz koymamız gerekti.. Sanırım her saat başı 10 dakika kalıyordu.. Bu şişlik ve morlukları kontrol altında tutabilmek içinmiş.. Canım dostum hiç aksatmadan saatlerce buzlarımla ilgilendi dakika tuttu.. Bu kısımlar flu ben de sürekli uyuyordum kısa kısa ama.. 

Eşim çocukları babaannelerine bırakıp tekrar geldi.. Ben kendimi iyi hissediyordum tek sıkıntım sürekli düz yatmak zorunda olduğum için sırtım ağrıyordu.. Arada öne doğru oturup kendimi rahatlatıyordum.. Eşime sen işe git aksatma işini daha fazla dedim biz arkadaşımla kontrol altına almıştık her şeyi.. Gece eğlenceli geçti.. İkide bir sen rahat mısın demekten bi rahat bırakmadık birbirimizi tabii :)  Cafeye inip çay bile içtik.. 

Yalnız gece uyurken horluyordum :)) 
Kendi horlama sesimle uyandım sürekli. Noluyo ya ! diye uyanıyormuşum Yeşim taklidimi yaptı güldük :) .. Ertesi gece bu durum geçti evde.. Sanırım garezim arkadaşımaymış :) O çok güzel uyudum hiç sorun yok dese de uyutmadım onu bence :) Çok güzel baktı bana hakkını ödeyemem..

Hastanede 1 gece kaldıktan sonra çıkış işlemlerimiz hızla yapıldı beklemedik.. Merve Hanım, 1 antibiyotik, 1 vitamin, 1 bana özel alerji ilacı, 1 ağrı kesici ve 3 ayrı damladan oluşan reçetemi getirdi.. İlaçları bana video çekerek anlattı.. Bu yöntemi sevdim.. İlaçlarımı kullanırken evde bu videodan faydalandım.. İlaçların çoğunu da anlaşmalı kurumlar ödemiyor aklınızda bulunsun..

Evde nasıl istirahat etmem gerektiğinden ve 3 gün diş fırçalanmayacak, 3 gün sakız çiğnenmeyecek, 10 gün ağır spor yapılmayacak, yüzüne su değmeyecek saçlar kuaförde yıkanacak gibi diğer detaylardan da bahsettikten sonra kontroller esnasında tekrar görüşmek üzere Merve Hanım'la ayrıldık..

***

Şimdilik bu kadar...

Şu an hala nekahat dönemindeyim..
Yakın zamanda yazacağım 2. yazımda da ameliyat sonrası iyileşme süreci, şişlik, morluk durumları, tampon ve alçının çıkarılması gibi aşamalardan bahsedeceğim..

Hoşçakalın :)

mutluhayatblog@gmail.com

16 yorum:

  1. Geçmiş olsun ilkay fındık gibi olmuş burnun maşallah 😊 Şu ipek takma kirpik olayı da güzelmiş😄 sabırsızlıkla bekliyorum 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de çok sevdim beklediğimden güzel ve doğal oldu :) Sevgiler <3

      Sil
  2. Geçmiş olsun ilkaycim biran önce iyilesmen dilegi ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim :) Atlattım sayılır çok şükür

      Sil
  3. geçmiş olsun,daha nice güzel günlere ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler hep birlikte güzel günlere :)

      Sil
  4. Geçmiş olsun size çok benzettigim bir arkadaşım da tevafuk burun ameliyatı oldu.tarziniz kibarliginiz öyle benzettigim ki çok tatlisiniz sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bu güzel iltifatlar için :) Sevgiler

      Sil
  5. Gecmis olsun ablacim ❤

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun ilkaycım.mutlu hayatta yeniliklerde bol bol masalah.cok gzl oldu.okadar gıcık olmusum ki bak yıne aklıma geldi.su senın kıskanc gerızekalılarda kesin okuyup deliriyordur.sevgiler😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de çok sevdim burnumu :) Evet çoook sıkı takipteler emin ol Hiç gıcık olma ben çok iyiyim şu an çok huzurluyum :) Sevgiler benden de <3

      Sil
  7. Merhabalar , öncelikle geçmiş olsun...Ben de benzer bir süreçten geçtiğimden yazınızı ilgiyle okudum. Ben de beş yıl önce burun eğriliği şikayetiyle estetik olmaya karar verdim.Bir sürü araştırma yaptım. Uygun doktoru buldum.Benim bariz burun eğriliğim vardı açıkçası da çok rahatsız oluyordum. Bu rahatsızlık en sonunda beni rinoplastiye kadar götürdü. Benzer hazırlık aşamalarından sonra sıra ameliyat gününe geldi. Doktora bile nadir giden biri olarak genel anesteziyle ameliyat beni çok korkutuyordu. Nasıl olacak , acı çekecek miyim , millet çok anlar mı diye epey stres yaptım. Doktorumun tüm sakinleştirici sözleri pek etki etmiyordu aslına bakarsınız... Ameliyat 10'daydı. O anı aradan geçen beş yıl içinde hiç unutmuyorum. O anestezi nasıl bir şeyse gözlerim bir kapandı ameliyattan sonra açıldı. Ayılma süreci çok sıkıntılı oldu. Midem inanılmaz bulanıyordu. Afferdesiniz istifra ettim... Siz ameliyattan sonrasına pek değinmemişsiniz asıl ben bunun için okumuştum. Doktorumun dediği gibi şişlik ve morluklar kişiden kişiye değişiyor demişti. Kokrktuğum başıma gelmişti. Ameliyattan sonra abartısız söylüyorum üstümden kamyon geçmiş gibiydi. Burunumum ucunda hafif bir sızı , bu neyse ama o morluko şişlik de neydi Aman Allah'ım !! Vallahi iki gözüm de tamamen kapalı gibiydi. Gözlerimi açmam ne mümkün... (Tekrar ediyorum bu durum kişinden kişiye göre değişiyor , bazı kişilerde hiç ya da çok az şişlik veya morluk olurken bazıları da aynı benim gibi arı sokmuş gibi oluyordu ) Allah kahretsin sapasağlam girdim şu halime bak , ben neden bunu yaptım diye epey söylendiğimi hatılıyorum .Ben bir de canı tez biriyim. Sağ olsun doktorum yakından ilgilendi...Ameliyatın ilk üç günü çok sıkıntılı geçti benim için. Ne zaman şişlikler indi , morluklar azaldı işte o zaman psikolojim yavaş yavaş düzelmeye başladı. Allah'ım o ilk üç günü yaşamak istemem bir daha... Bir de burun içindeki silikon tamponlar , sizde de oldu ama nefes almayı çok zorlaştırıyordu. 15 günün sonunda o iki silikon tamponu çıkardı doktor , yeniden doğmuş gibi oldum. Bir ayın sonunda şişlikler ve morluklar tamamen kayboldu ve burun yerine oturmaya başladı. Sonrasında keyfini çıkarmak kaldı. Benim doktorum doğallaığa çok önem veriyordu. Sağ olsun çok iyi iş çıkardı , inanın bir iki çok dikkatli arkadaşım haricinde kimse anlamadı ki bende ciddi burun eğriliği vardı. Şimdi burnumdan çok memnunum , sizin burnunuzun yeni halini de çok beğendim . Ama zaten sizin eski halinin de bana kalırsa ameliyatlık bir durumu yokmuş. Tabii olayın içine sağlık girince işler değişiyor. Nerde bir burun ameliyatı yazısı görsem o günlere dönüyorum siz de beni o günlere döndürdünüz... Şimdi dönüp baktığımda bu meliyatı bir daha olacaksın deseler ciddi ciddi düşünürdüm , vallahi yine stres yapardım. Ama iyi ki yaptırmışım diyorum çektiğim o sıkıntıya değdi gibi... Burun ameliyatı olmak isteyenlere her şeyden önce doğal görünümden vazgeçmemelerini , yüzüyle uyumlu burun yaptırmalarını ve doktorundan uçuk kaçık isteklerde bulunmamalarını öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar çok teşekkür ederim bilgilendirici bir yorum olmu. size de çook geçmiş olsun.. Epey meşakkatli geçmiş ama sonuçtan memnun olmanız güzel.. Bu benim hastaneden çıktıktan hemen sonrası yazdığım ilk yazıydı.. Daha çok ameliyat öncesinden bahsettim, yazının sonunda da belirtmiştim ameliyat sonrasından 2. yazıda bahsedeceğim diye.. Bende de epey morarma oldu. Ama tamponla rahat nefes alıyordum ben ki en çok korktuğum şeylerden biri buydu.. Uzun uzun bahsedeceğim yakın zamanda yazacağım 2. yazıda.. Şu an her şeyi atlatmış biri olarak ben de diyorum iyi ki yaptırmışım.. Kocaman sevgiler <3

      Sil
  8. İyi aksamlar.öncelikle geçmiş olsun.yaziniza Volkan beyi arasdirirken rastladim.fiyatla ilgili bilgi verir misiniz? O hakda birşey göremedim yazida.şimdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler <3 Fiyat konusuna özellikle girmiyorum.. Volkan Bey'le iletişime geçip bilgi alabilirsiniz ben de öyle yapmıştım.. Sevgiler

      Sil



Güzel yorumlarınız için teşekkürler <3

İzleyiciler