En uygun fiyata eşarp, şal, çanta, sunum ve dekorasyon ürünleri..

EN UYGUN FİYATA EŞARP, ŞAL, ÇANTA, SUNUM ve DEKORASYON ÜRÜNLERİ.. TÜM MODELLERİ GÖRMEK İÇİN FOTOĞRAFI TIKLAYINIZ..

8 Kasım 2016 Salı

Psikiyatristle Görüşme Sürecim.. Başlangıç..

Bu yazıyı yazmamı merakla bekleyenler olduğunu biliyorum.. 
Aslında biliyor musunuz psikiyatriste gitmemle alakalı yazacak çok şeyim yok. Özel görüşmelerimizden zaten bahsetmeyeceğim artı ben ilaç tedavisi görüyorum.. 

Yani ilacın bana getirilerinden bahsedebilirim, ki bunu da yapacağım. Ancak bu reçetesiz ilaç kullanımına özendirici olur endişelerimden dolayı, düşündüğüm sıralamadan biraz farklı yapacağım yazacağım yazıların sıralamasını.. Çünkü direk doktora gitmenizi istiyorum. İlaç kullanılacaksa bunu doktor yazacak... 

***

Benim size asıl bahsetmek istediğim beni psikiyatristle görüşmeye kadar götüren nedenler.. Farklı başlıklar altında bunları sunmayı düşünüyorum.. Bir çoğunu kendiniz de yaşadığınızı farkedecek ve bir ayma yaşayacaksınız çünkü.. Zira birileri farkedip, kollarından tutup seni sarsana kadar yardıma ihtiyacı olduğunu farketmeyebiliyor insan.. 

Belki sizi sarsan da ben olurum kimbilir ?

Her şeyin farkında olup doktora gitmeye çekinenler için en sonda yazmayı planladığım bu yazıyı başa alıyorum şimdi..

Özel doktora mı gitmeliyim ? Devlet Hastanesine mi ?

Küçük yaşta annemi kaybetmem ve bundan sadece bir kaç yıl kadar sonra en az ölüm kadar acı veren başka bir ayrılık yaşamam sebebiyle zaten dönem dönem psikolog ziyaretlerim olmuştu.. 
Bu sebeple pek çok doktor gördüm.. Hiç birine devam etmedim.. Bana faydaları dokunacağına inanmamıştım..
Burada yazılacak olanlar tamamen kendi deneyimlerime dayanan kişisel görüşlerimdir. Aksini düşünen elbette olabilir..

Şöyle ki gittiğim iki ayrı özel doktordan da memnun kalmadım.. Bir tanesi beni sıkılmış gibi dinliyordu bir diğeri parasını ödediğim seansım sırasında özel telefon görüşmelerini yapmakta sakınca görmemişti..
Her ikisini de bir daha görmek istemedim..Birilerinin para karşılığı, üstelik de yüksek meblağlar karşılığı seni dinliyor gibi görünmeleri bana mantıklı gelmemişti o dönem.. Biri bunu yapacaksa karşılıksız olmalıydı..

Şu an gittiğim doktorum Devlet Hastanesinde çalışıyor.. 

Eşime ve babama en sonunda evet deyip doktora gitmeyi kabul ettikten sonra özel doktor istemediğimi belirttim.. Sonrasında eşimden randevumu içeren bir mail geldi.. 
Doktor erkekti.. Gidiyorum ama boşuna diye geçirmiştim içimden.. 

Doktorda olsa bir erkeğin, bir kadın olarak benim dert ettiğim şeyleri anlamayacağını düşünüyordum..

Sıram gelip içeri girdiğimde şaşırdım çünkü doktorum kadındı.. İsmi tıpkı benim ismim gibi her iki cinste de kullanılan isimlerdendi.. Bu bir parça rahatlattı..

"Çok iyi bir doktor olduğunuza eminim ancak fayda göreceğime inanmıyorum çünkü bir kere dışarıda bekleyen insanlar ve sizin kısıtlı zamanınız var.. Benimle yeterince ilgilenebileceğinizi düşünmüyorum.."

İlk sözlerim bu olmuştu doktora.. Çünkü daha önceki yıllarda yine bir devlet hastanesi doktoruyla görüşmem olmuştu ve onu da yarım bırakmıştım.. Çünkü sadece 15 dakika ayırabiliyordu hastalarına.. 
Doktorum gülümsedi ve yoo öyle olmayacak dedi.. Gördüm ki yaklaşık 10 yıldan bu yana pek çok şey değişmiş.. Ben kalkmak istediğimde kalktım karşısından..

Bazı sorular sorduktan sonra daha ilk görüşmede bana ilaç yazdı.. İlk 15 gün hiç bir değişiklik hissetmeyeceksin dedi.. İlk olarak 2 ayrı ilaçla başladım.. 
15 gün gerçekten bir değişiklik olmadı.. Ama umut olmuştu.. Boğulmak üzereyken birinin ip uzatması gibi.. Çünkü gerçekten boğuluyordum..

Gece yatarken içtiğim için veya bana en uygun ilaçları verdiği için mi bilmem herhangi bir yan etki olmadı fiziksel olarak.. İlaç kullandığımı hissetmedim bile hala hissetmiyorum.

Ancak sanırım bir ay / 45 gün kadar her gece ama istisnasız her gece film gibi rüyalar gördüm.. Her biri gerçek insanları, yaşadığım olayları barındıran inanılmaz gerçek, güçlü ve etkisinden çıkamadığım rüyalar..

Bütün bilinç altımı döktü.. Söyleyemediğim hatta söylemek istediğimi kendimin bile bilmediğim şeyleri rüyalarımda söyledim beni yoran insanlara.. Takmadığımı sandığım şeyleri taktığımı rüyalarımda farkettim.. Unuttum sandığım şeyleri unutmadığımı yine rüyalarım gösterdi.. Affettiğimi sandığım insanları aslında affetmediğimi hatta affedemeyeceğimi hatta artık görmek bile istemediğimi o süreçte farkettim..

Az önce kızımın suluboya fırçasını yıkadım.. Tıpkı fırçadan boyaların akıp temizlendiği gibi bütün bilinçaltım ellerime aktı..

Artık bildiğim, farkettiğim elle tutulur bir sürü gerçekle kalakaldım.. 

Her şey yüzeye çıktı.. Ne yaptım kendime ben böyle.. Neden izin verdim bu insanlara..

***
Rüyalar hala devam ediyor ama eskisi kadar sık değil nadir.. Doktorum bunların normal olduğunu söyledi.. Ayda bir kez görüşüyoruz. İlk başladığım ilacları artık kullanmıyorum.. Farklı tek bir ilaç kullanıyorum.. Toplamda bir yıl kadar sürecek ilaç tedavisi.. 
Ve her gittiğimde farklı bir şeyler uyguluyorlar.. Bir keresinde mesela 560 soruluk bir test cevapladım.. 

Sonuçta çıkan şeyler sorularla hiç alakası olmayan şeylerdi.. Alakasız sorulara verdiğim alakasız cevaplarla bana asıl beni anlattılar.. 

Rüyalarımda dökülen şeyleri o alakasız sorular sonucu bir de doktorumdan dinledim.. Tüm kontrolünü sağladığımı sandığım bedenim ve beynim üzerinde hiç bir kontrolüm olmadığını farkettim.. Çok farklı ve şaşırtıcı bir deneyimdi.. 

Sonrası sorgulama, kabullenme, ayağa kalkma, eyleme geçme şeklinde devam etti..

***

Yeni yeni anlıyorum yorulduğumu. Öyle eskisi kadar hevesli değilim Hiç bir şeye.. 
Koşturmalar, yıkılmalar, tekrar kalkıp hadi bi dahalar..
Maskeler ağır gelmeye başladı.. 
Hele şu "güçlü görünmek" için olanı yok mu ? 
Ağır geliyor artık yapamıyorum..

Yukarıdaki cümleler yazar Cihad Kök'e ait..

İşte tamda böyleydi.. Ben farketmeden önce.. 

***

Devam edecek...

mutluhayatblog@gmail.com


37 yorum:

  1. Merakla bekledigim bir konuydu çoook teşekkür ederim devamını da aynı merakla beklicem ve küçük bir rica daha doktor önerisinde de bulunabilirsen eğer hemen randevu almak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim faydam olursa ne mutlu bana.. Kendi doktorumu paylaşmayacağım ama Kanuni Sultan Süleyman Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne gidiyorum.. Yine orada Doktor Aslı Enez Darçın'ı tavsiye edebilirim.. Doktorum izinliyken onu da gördüm.. Google'a adını yazarsanız hakkındaki olumlu yorumları okuyabilirsiniz hatta bir çok televizyon programına da konuk olmuş. Bir şekilde şu an ki doktorumla iletişimim koparsa gitmeyi planladığım doktordur Aslı Hanım.. Ondan randevu alabilirsin direk..

      Sil
  2. Okurken o kadar etkilendim ki... yazacak hiç bişey bulamıyorum bende gitmek istiyorum ama kendimde o cesareti bulamıyorum belkide o elalem yüzünden hiç bişey yapamıyorum. Ama senin adına col sevindim seni gercekten Allah için çok seviyorum hep mutlu ol hep iyi ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan çok kolay şöyle düşünebilirsin ki ben de ilk başta böyle düşünerek gittim.. Beğenmezsem çıkacağım ve bir daha görmeyeceğim bu kişiyi.. Böyle düşününce rahatlıyorsun kontrol senin elinde gibi hissediyorsun.. Güzel sözlerin için çook teşekkür ederim umarım cesaretini toplarsın kendin için yapacağın en güzel şey olur..

      Sil
  3. Çok çok teşekkürler...Soluksuz okudum devamını bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim değer verip okuduğun için.. Fırsat buldukça yazmaya devam edeceğim.. Sevgiler <3

      Sil
  4. Devamini sabirsizlikla bekliyrm İlkay.bir cirpida bitti yazi.insan bazen kendini okumak istiyor yazilarda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlıyorum ben de pek çok şeyi aynı ruh haliyle okuyorum.. Dilerim devamını da aynı hevesle okursunuz.. Sevgiler <3

      Sil
  5. Sanırım büyük merakla bekleyenlerden birisi benim.daha önceki yorumlarimda yazmıştım sana ilk isim evdeki fazlaluklardan kurtulmak ve bi psikologla görüşmek diye . Evdeki fazlaluklardan iki poşet kadar kurtuldum xaman zamqn ayiklqyacaklarim var hala . Ama psikolog isinde resmen oturdum kaldım. Doğuda ilçede yaşıyorum nette araştırmalarım sonucu devlet hastanesinde olan danisanlarinin yorumlarindan etkilendiğim bi Dr buldum ki bize 2 saat kadar uzakta ve yollar berbat üstüne iki küçük çocuk hadi biri anasinifinda okul çıkışı babaya gitse diğeri benle gelmek zorunda 3 yaşında. Burda kimsem yok malesef . Cuma günü randevu almak için aradım bütün bu şartları kabullenerek ama 3-4 ay önce batıya tayini çıktığını öğrendim . Umutlarım yerle bir oldu. Bana iyi geleceğine o kadar inanmistim ki .. şimdi 3 saat mesefade erzurum da Dr aramaya başladım devlet hastanesinde var ama şimdi senin bu yazından sonra psikolog mu psikiyatrist mj kafam karıştı . Bana kalsa direk hastaneye yatirsinlar tecrit etsinler bu hayattan falan o boyuttayim artık . Ve gerçekten yardıma ihtiyacım olduğunun çok çok hatta uzun yıllardır farkındayım . Ah ilkay abla ahh keşke aklımdan geçenleri yazabilecek gücüm olsa sana .. biliyorum bazen hiç tanımadığın insanlar tanıdıkları ndan daha iyi anlıyor seni ama senin durumunda belli olduğu için yapamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikolog düşünürseniz internet üzerinden görüntülü görüşme sağlıyor artık birçoğu. Bende arayışlardayim, yaşadığım yerde gönlüme göre bulamadım ama skype üzerinden bikac görüşmem oldu

      Sil
    2. Kendini sıkma yavaş yavaş kurtuluyorsun fazla yüklerinden.. Bu uzun ama kalıcı bir süreç.. Doktor konusunda yaşadıklarına üzüldüm ama pes etme bulabildiğin ilk doktora görün.. Mmenun kalmasan bile şu an ki halinden daha iyi hissedeceksin en azından.. Psikiyatr ilaç yazabilir farkı bu.. Nacizane tahmin ettiğim kadarıyla sana ilaç yazabilirler o yüzden psikiyatra görünebilirsin.. Veya hastaneye başvurduğunda seni zaten yönlendireceklerdir.. Ve aktif şekilde blog yazmanı öneririm.. Kimliğinin bilinmesine gerek yok yazmak insanı rahatlatan bir eylem.. Ve çocukların çok küçük en zor zamanları daha kolaylaşacağı günler gelecek hayatının.. Sevgiler

      Sil
  6. Ben de ilkay abla nerde ins kotu bi durum yoktur diye ara ara eski bloga bi sey yazmismisin diye. Buluverdim kendimi bu blogta .. Cok sevindim dinginligin rahatladigin o kadar belli ki yorumlara cevaplarin postlarin her sey cok guzel olmus . Dualarim seninle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de geldiğin için çok sevindim :) Ve ruh halimi yansıtabilmiş olmama ayrıca sevindim demek ki gerçekten dışardan belli olacak kadar düzeliyor her şey.. Kocaman sevgiler sık sık beklerim <3

      Sil
  7. çok çok çok beğendim ve devamını merakla bekliyorum :)

    inşallah çok daha iyi olursunuz sevgiler mutluluklar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ilgin ve güzel dileklerin için. Kalbinin güzelliğine sağlık.. İlk fırsatta yazacağım..

      Sil
  8. Ben de bu aralar çok kötü hissediyorum kendimi.. kaygı bozukluğu var.. panik atak.. ama tam da benim düşündüğüm gibi yazmışsınız.. en iyi doktorlara gittim güya ama beni tatmin etmedi. İşi gereği dinliyormuş gibi geldi. İkinci bir defa gitmek istemedim aynı doktora.. bazı insanlar terapi gibi geliyor insana.. siz de öylesiniz.. benim gibi bizim gibi olduğunuzu hissettiğim için burdayım sanırım. Allah dirlik düzeninizi daim ettirsin. Bu yazıyı okuyan herkese şifa versin inşallah. Benim için de dua edin Lütfen����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için böyle hissetmene sevindiğimi söylemek isterim öncelikle.. Aynı şekilde yazdıklarımı okuduğunuzu değer verip yorum yaptığınızı görmek benim içinde bir çeşit terapi.. Hislerimiz karşılıklı.. Tüm güzel dileklerin için teşekkür ederim.. Dualarım seninle.. İstanbul'daysan yukarıda ilk yorumda doktor tavsiyesinde bulundum.. Sevgiler <3

      Sil
  9. Cnm bende gitmek istiyorum psikologa ama cesaret edemiyorum ne dicem onuda bilmiyorum sanirim senden cesaretle bende gitcem yaziyi heycanla okudum devamini bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün olay gidene kadar.. İlk görüşmede kendini nasıl hissttiğinden bahsediyorsun sadece doktor zaten senin açılmanı sağlıyor sorularıyla.. Dilerim gidersin ve faydasını görürsün..
      Sevgilerimle <3

      Sil
  10. çoook ama çok yorgunum dalgın ve derin bir uyku için neler vermezdim...çok kısa geldi yazı bir solukta okudum.birçok kere antidepresan kullandım aralıklarla bırakınca yine aynı oldum.yinede bu yazıyı sabırsızlıkla bekleyenlerden biride bendim.inşallah hep iyi olun hep gülün bundan böyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim inşallah aynı şekilde siz de hep iyi olun.. En az bir sene devam etmek gerekiyormuş ilaca.. Benimde bırakmışlığım vardı daha önceden bu kez istikrarlı gitmeye çalışıyorum..

      Sevgilerimle

      Sil
  11. Seviyorum seni ilkay yaaa acilen devlet Hastanesi'nden randevu almalıyım gerçekten boguluyorummmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimmm :) Hemen al dilerim faydasını görürsün..

      Sil
  12. Bende yeni basladim. Benimde annem küçük yaslarda vefat etti ve hersey ust uste geldi. Gordugum ruyalara anlam veremiyodum cok iyi oldu bu yazi çok tesekkurler ilkay ablacim. Kimseyi kirmayalim derken kendimizi kirip bitiriyoruz haberimiz yok. Biraz bencillik yapmamiz gerekiyo galiba.
    Devamini sabirsizlikla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım. Umarım kendini iyi hissedeceğin günler yakındır.. Çok haklısın bencil olabilsek her şey daha kolaydı aslında..
      Sevgiler

      Sil
    2. Tesekkur ederim ablacim insallah gelcek o gunler inaniyorum.
      Bende ataklar yoktu ama onlarda başladı 2 gun once. Gece 12 den sabah 5 e kadar bayginlik ataklari gecirdim. Yazilarinin devamını şimdi daha cok sabirsizlikla bekliyorum.
      Rabbim hepimize iç rahatlığı versin. Sağlık sihhat versin inşallah.

      Sil
    3. Amiin yürekten <3 Çok geçmiş olsun daha yolun başındasın pozitif ol iyi olacaksın <3

      Sil
  13. En ihtiyacım olan ve belki de asla cesaret edemeyeceğim şey bu psikiyatri işi. Kabullenmek istemediğim kulak ardına attığım bazı gerçeklerle sanırım yüzleşmeye cesaretim yok. Ne yaşadın dersen aslında hiç.. bir yakınımı kaybetmedim mutlu bir evliliğim var iyi kötü şu dünyada yuvarlanıp gidiyoruz ama müthiş bir yumruk var suratımın ortasında sanki. İnşallah yazdıklarınla bende cesaretlenip yük edindiğim bazı boşlukları hayatımdan çıkarmak istiyorum. Sana da en kısa zamanda huzur dolu bir yaşam diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol yaşamadığını düşündüğün ya da hatırlamadığın ir sürü şey ortaya çıkıyor.. Ama çıkacak ki güzel günler gelsin. Şu an sırtında kocaman bir taşla yaşıyorsun farkınsa olmadan.. O taş kalkınca anlıyorsun aslında yaşamadığını.. En zoru karar vermek.. Gerisi kolay.. Güzel dileklerin için teşekkür ediyor aynılarını fazlasıyla diliyorum <3

      Sil
  14. Seni yıllardır severek takip ediyorum, iyi olduğuna sevindim. Benzer bir süreci ben de yaşamıştım, doktor kişilik testlerinin sonuçlarını paylaştı mı merak ettim. Benimki paylaşmamıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgin ve takibin için <3 Test sonuçlarını elime vermedi ancak çıkardığı sonuçları paylaştı.. sevgiler

      Sil
  15. Merhaba İlkay, Allah ferahlık versin senin ve hepimizin gönlüne. eski bloğuna arda bakıyordum artık burasını sık kullanılanlara ekledim. çok samimi sevecen bir kardeş olarak görüyorum seni, tanışmak evimde de ağırlamak isterdim aslında. Fatih'te oturuyorum, sana biraz uzak ama gelmek istersen beklerim gerçekten. İki küçüğümle ben pek çıkamıyorum dışarıya. selametle. Naciye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin hepimize ferahlık versin dilerim.. Bu güzel cümleler sayesinde şahsen şu an bana ferahlık verdi bile :) Çok teşekkür ederim davetin içinde kısmet hiç belli olmaz :) Sevgiler kocaman sık sık beklerim..

      Sil
  16. Herkese şifalar diliyorum

    YanıtlaSil
  17. ruh ve sinir hastaliklarina mi randevu aliyorsunuz. bende gidip direkt ilac verip yollamalarini istemiyorum ben anlatayım o dinlesin.hani kimseye anlatamadigiz seyler vardir birine anlatmak istersiniz ama bilen birine akıl verecek birine.oste bende oyle birini ariyorum da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim şu an gittiğim bir devlet hastanesinin erişkin psikiyatri bölümü.. Psikolog randevusu almanız daha faydanıza olacaktır o halde sizin.. Pskiyatr ilaç yazan çünkü.. Uamrım gönlünüze göre olur her şey faydasını görürsünüz.. Sevgiler

      Sil



Güzel yorumlarınız için teşekkürler <3

İzleyiciler